مصرف و خواص آب نارنج برای مو و پوست صورت در طب سنتی

مصرف و خواص آب نارنج برای مو و پوست صورت در طب سنتی در سایت جسارت

خواص آب نارنج ,خواص آب نارنج در طب سنتی,خواص اب نارنج تازه,خواص آب نارنج برای پوست,خواص اب نارنج برای پوست صورت,خواص اب نارنج برای مو,خواص اب نارنج بر پوست,خواص اب نارنج برای صورت,خواص اب نارنج با عسل,خواص اب نارنج روی پوست,خواص اب نارنج طب سنتی

مصرف و خواص آب نارنج برای مو و پوست صورت در طب سنتی

خواص آب نارنج , خواص آب نارنج در طب سنتی , خواص اب نارنج تازه , خواص آب نارنج برای پوست

در این مطلب از سایت جسارت به مصرف و خواص آب نارنج برای مو و پوست صورت در طب سنتی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

نارنج که با نام های دیگر کباد، نارنگ، سیتروس اورانیتوم، سیترون، بارنج و مدیکا شناخته می شود و طبع آن گرم و خشک است. گیاهی است که تقریبا شبیه پرتقال بوده همینطور درخت نارنج و پرتقال به هم شباهت زیادی دارند شاید اختلاف آن ها مزه و بوی میوه ها باشد که باعث تمایز این دو میوه از هم می شود.

خواص آب نارنج

آب نارنج عصاره میوه نارنج است که برای از یبن بردن تلخی آن، بعد از آب گرفتن نارنج، 2 بار آنرا جوشانده و بعد از خنک شدن آب نارنج را مصرف می کنند. نارنج در گروه مرکبات جای می گیرد و تا حدودی دارای ویتامین C است. به این دلیل مصرف آب نارنج همراه غذاهای گوشتی جذب آهن موجود در گوشت را افزایش خواهد داد.

نارنج سرشار از ویتامین های مختلف و آسپیرین گیاهی نیز هست. برای درمان اسهال و اسهال خونی مفید است. اگر حشرات شما را گزیدند می توانید محل گزش آن ها را مک زده و تخم نارنج را با سیر و نمک مخلوط کرده و در محل گزیدگی حشرات قرار دهید (فقط دانه های نارنج را بکوبید).

خواص آب نارنج در طب سنتی

این مایع ترش به دلیل طعم ویژه ای که دارد در صورتی که به غذا یا سالاد اضافه شود، نیاز به مصرف نمک را کاهش می دهد و به تحریک اشتها کمک می کند. آب نارنج برای خوشبو کردن و بهبود طعم غذا استفاده می‌شود. آب نارنج طبیعت سرد و خشک دارد.  طبق اصول طب سنتی، ترشی‌ها همه به عصب‌ها ضرر می‌رسانند. از بین ترش مزه ها، نارنج کمترین ضرر را به عصب‌ها می‌رساند.

مصرف و خواص آب نارنج برای مو و پوست صورت در طب سنتی

خواص آب نارنج , خواص آب نارنج در طب سنتی , خواص اب نارنج تازه , خواص آب نارنج برای پوست

افرادی که یبوست دارند برای درمان یبوست می توانند آب نارنج یا جوشانده پوست نارنج در شیر را مصرف نمایند تا یبوست آن ها کم شود. اگر دچار گلو درد چرکی هستید یک قاشق برگ یا گل نارنج را در یک لیوان آب جوش دم کنند و پس از خنک شدن آن، روزی دو تا سه فنجان از آن مصرف کنند تا زودتر چرک های گلو رفع شود. خلال نارنج برای استفراغ مفید است.

خواص اب نارنج تازه

خوردن آب نارنج همراه با شکر، صفرای زیادی را از بدن خارج می‌کند.  آب نارنج، خاصیت کاهندگی قند خون است.