مای هندزفزی

وبلاگی برای نسل جوان

مای هندزفزی

وبلاگی برای نسل جوان

علت و درمان خانگی و سریع زانو درد در بارداری و بعد از زایمان

زانو درد

زانو درد ,زانو درد شدید,زانو درد در جوانی,زانو درد بعد از زایمان,زانو درد به انگلیسی,زانو درد ورزش,زانو درد از علائم بارداری,زانو درد عصبی

زانو درد , زانو درد شدید , زانو درد در جوانی , زانو درد بعد از زایمان

توضیحاتی در مورد زانو درد

از لحاظ این که زانو درد ناشی از پیچ خوردگی باشد یا آرتروز، روش های مختلفی برای درمان وجود دارد. قبل از این که به درمان زانو درد خود با یک روش خانگی بپردازید باید به این نکته توجه کنید که برای درمان زانو درد متوسط تا شدید به مراقبت های پزشکی نیاز دارید. درمان بعضی زانو درد ها ممکن است به جراحی یا مداخله پزشکی نیاز داشته باشد. احتمال دارد درمان زانو درد هایی که به دلیل آرتروز شدید به وجود آمده اند به جراحی نیاز پیدا کند. همچنین اگر بعد از جراحی دردی در ناحیه زانو احساس می کنید به دکتر مراجعه کنید. با این حال اگر زانو درد شما ناشی از التهاب، آرتروز و یا آسیب جزئی باشد، می توانید روش های درمان خانگی زانو درد را امتحان کنید. اطلاعات خود را در زمینه ی درمان زانو درد بیشتر کنید. روش های مختلف و مکمل ها ممکن است در درمان درد زانوی شما موثر واقع شوند.

در این مطلب از سایت جسارت در مورد زانو درد صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

زانو درد چیست

درد زانو (به انگلیسی: Knee Pain) یک شکایت عمده در میان بسیاری از افراد جامعه است و عوامل مختلفی در ایجاد آن دخالت دارند. مفصل زانو از مفاصل بزرگ بدن است که به علت فشارهای پیوسته و زیادی که در فعالیت‌های روزمره به آن وارد می‌شود، مستعد بسیاری از آسیب‌ها است. ازطرفی بیماری‌های مختلفی این مفصل بزرگ و مهم را درگیر می‌کنند. آگاهی نسبت به عواملی که باعث درد زانو می‌شوند به ما کمک خواهد کرد تا با تشخیص سریعتر به درمانی بهتر دسترسی پیدا کنیم. درد زانو ممکن است در خود مفصل زانو یا اطراف آن باشد.

صدمات بافتی زانو

آسیب‌ها و صدمات بافتی که ممکن است باعث درد زانو شوند شامل موارد زیر است: کشیدگی عضلانی(Muscle Strain) عضله چهارسر ران عضله همسترینگ تاندون پاتلار تاندون همسترینگ عضله پوپلیتئوس تاندون پوپلیتئوس پیچ خوردگی رباط(Ligament Sprain) رباط طرفی داخلی (MCL) رباط طرفی خارجی (LCL) رباط متقاطع جلویی (ACL) رباط متقاطع پشتی (PCL) آسیب منیسک منیسک داخلی منیسک خارجی خونریزی حاد مفصل(همارتروز)

رابطه زانو درد و بیماری ها

بعضی از بیماری‌ها که باعث درد زانو می‌گردند عبارتنداز: نرمی غضروف کشکک یا کندرومالاسی کشکک آرتروز زانو کیست بیکر کیست منیسک منیسک دیسکی شکل آرتریت روماتویید زانو آرتریت چرکی استئوکندریت دیسکان تومورها اسپوندیلیت آنکیلوزان سندرم رایتر آرتریت هموفیلیک آرتریت نقرسی آرتریت سلی استئومیلیت بیماری ازگود اشلاتر بیماری لارسن جانسون

عوامل التهابی زانو درد

عوامل التهابی درد زانو شامل: التهاب بورس‌ها (بورسیت) بورسیت جلوی کشککی (شایع‌ترین بورسی که در زانو درگیر می‌شود) بورسیت عقب تاندون کشککی بورسیت جلوی تاندون کشککی بورسیت عضله نیمه غشایی (سمی ممبرانوسوس) التهاب تاندون ها (تاندونیت) تاندونیت پاتلا (زانوی پرشگران) تاندونیت همسترینگ تاندونیت پوپلیتئوس سینویت زانو

زانو درد و ورزش ذهنی

تای چی یک ورزش ذهنی باستانی چینی برای بدن است که موجب بهبود تعادل و انعطاف بدن می شود. در یک مطالعه که در زمینه ی آرتروز و رماتیسم انجام شده مشخص شده است که تمرین تای چی برای درمان آرتروز بسیار مفید است. این ورزش علی رغم کاهش درد باعث انعطاف پذیری بیشتر بدن می شود. همچنین تاثیر ذهنی این ورزش به مقابله با درد مزمن کمک می کند.

زانو درد و کمپرس گرم و سرد

استفاده از کمپرس گرم به هنگام استراحت می تواند از سفت شدن مفصل جلوگیری کند. بستن یخ دور زانو هم می تواند درد و تورم را کاهش دهد. به طور متناوب از کمپرس گرم و سرد استفاده کنید. در طول 24 ساعت اول پس از آسیب بیش تر از کمپرس سرد استفاده کنید.

مفاصل زانو و جراحت

مفاصل زانو شایع‌ترین محل جراحت در بدن است. شیوع آسیب و جراحت زانوها تعجب‌آور نیست. زیرا به عنوان مثال، وقتی که شما به سادگی از پله‌ها بالا می‌روید، فشار در سراسر مفاصل زانوی شما چهار برابر وزن بدن شماست. ورزش یکی از راه های درمان زانو درد و تقویت زانو می باشد؛ حتی اگر دچار آسیب شده‌اید، ورزش های مناسب زانو و تمرینات تقویت عضلات اطراف مفاصل زانو (عضلات چهار سر (جلوی ران ) ، همسترینگ (پشت ران)، ابدکتور (خارج ران) و ادکتور (داخل ران) کمک خواهد کرد که زانوی شما قوی‌تر و کمتر مستعد آسیب گردد. تمرینات ورزشی و حرکات اصلاحی زانو ، مفاصل شما را از خشک شدن مصون نگه می‌دارد، قدرت و حمایت لازم را فراهم می‌کند، حرکات مفاصل را آسان‌ترکرده و موجب کاهش درد آن‌ها و پیشگیری از آسیب زانو می‌شود .

بیشتر بخوایند :

سه نما


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.