مای هندزفزی

وبلاگی برای نسل جوان

مای هندزفزی

وبلاگی برای نسل جوان

گرفتگی عضلات پا

گرفتگی عضلات پا

گرفتگی عضلات پا,بیماری گرفتگی عضلات پا,گرفتگی عضلات پا در بارداری,علائم گرفتگی عضلات پا,درمان گرفتگی عضلات پا,درمان گرفتگی عضلات پا با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان گرفتگی عضلات پا,گرفتگی عضلات پا را چگونه درمان کنیم,گرفتگی عضلات پا در کودکان,گرفتگی عضلات پا در بزرگسالان,گرفتگی عضلات پا در نوزادان,گرفتگی عضلات پا در بهار,گرفتگی عضلات پا در تابستان,گرفتگی عضلات پا در پاییز,گرفتگی عضلات پا در زمستان,آشنایی با گرفتگی عضلات پا,همه چیز در مورد گرفتگی عضلات پا,گرفتگی عضلات پا واگیردار است,گرفتگی عضلات پا و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان گرفتگی عضلات پا
گرفتگی عضلات پا

به گزارش بی اس ام اس گرفتگی پا زمانی ایجاد می شود که عضلات آن به شدت منقبض می شود بطوریکه از شدت انقباض درد شدیدی تجربه می شود. این اتفاق معمولا در عضلات ساق زیر زانو اتفاق می افتد، با این حال عضلات کف پا نیز ممکن است بطور ناگهانی دچار انقباض و درد شود. این انقباض و درد از چند ثانیه تا چند دقیقه ادامه می یابد و عضله ممکن است تا 24 ساعت پس از گرفتگی حساس بماند.گرفتگی عضلانی معمولا زمانیکه شما در حال استراحت هستید رخ می دهد مانند خصوصا شب هنگام خواب بطوریکه ممکن است شما را از خواب بیدار کند.

چه کسانی دچار گرفتگی عضلات پا می شوند؟

بسیاری از افراد تاکنون گرفتگی عضلانی را تجربه کرده اند. با این حال در برخی افراد این اتفاق مرتب تکرار می شود و معمولا در افراد مسن دیده می شود. تقریبا 1 نفر از هر 3 نفر فرد بالای 60 سال دچار گرفتگی ناگهانی عضلات پا می شود و حدود 4 نفر از هر 10 نفر بیش از سه بار در هفته حمله گرفتگی عضلانی را تجربه می کند. حتی ممکن است این حالت هر روز نیز تجربه گردد.

علل گرفتگی ناگهانی عضلات پا:

در اغلب موارد علت گرفتگی نامشخص است. فرضیه ای وجود دارد که زمانیکه عضله در حالتی قرار می گیرد که کوتاه می شود مانند زمانیکه دراز کشیده ایم و زانو ها خم است و کف پا روی تخت است، کوچکترین حرکتی که باعث انقباض این عضله کوتاه شده گردد، می تواند تبدیل به انقباض ممتد عضلانی و یا همان گرفتگی شود. این فرضیه علت اینکه چرا این اتفاق بیشتر هنگام خواب می افتد و یا چرا ورزش های کششی عضله از بروز آن جلوگیری می کند، را توجیه می کند.البته در برخی از افراد، گرفتگی ناگهانی عضلات پا می تواند ثانویه به یک اختلال زمینه ای باشد. به عنوان مثال عارضه جانبی برخی دارو ها، مثل داروهای مدر (زیاد کننده ادرار)، نیفدپین، سایمتدین، سالبوتامول، استاتین، تربوتالین، لیتیوم، کلوفیبرایت، پنی سیلامین و نیکوتینیک اسید، گرفتگی ناگهانی عضلات پا می باشد. از طرف دیگر ورزش بیش از حد، کم آبی بدن، بهم خوردن تعادل سدیم و پتاسیم خون، افراد دیالیزی، حاملگی، کم کاری درمان نشده غده تیروئید، بیماری های عروق محیطی، مصرف زیاد الکل، سیروز کبدی، سارکوئیدوز و مسمومیت با سرب نیز ممکن است منجر به گرفتگی ناگهانی عضلات پا گردد. البته به خاطر داشته باشید که گرفتگی عضلانی ناشی از علل ذکر شده تنها یافته بیمار نمی باشند. لذا چنانچه دچار حملات گرفتگی عضلانی می شوید ولی حال عمومی شما مناسب و خوب است، جز دسته اول یعنی “گرفتگی عضلانی با علت نامشخص” می باشید.

گرفتگی عضلات پا

درمان گرفتگی های ناگهانی عضلات پا؟

ماساژ دادن و کشش عضله مبتلا به رفع گرفتگی آن کمک خواهد کرد. اغلب گرفتگی ها به راحتی برطرف می شوند. مسکن ها در این خصوص بکار نمی آیند چراکه بوجود آمدن و رفع آن آنقدر سریع است که فرصتی برای صرف مسکن نخواهد بود. با این حال در مواردی که پس از گرفتگی عضله حساس می شود می توان از استامینوفن استفاده کرد.

چگونه می توان جلوی گرفتگی ناگهانی عضله پا را گرفت؟

اگر گرفتگی ها خیلی به ندرت و هر از چند گاهی پیش می آید، نیاز به هیچ اقدامی در این راستا نمی باشد. ولی چنانچه مرتبا دچار حملات گرفتگی عضلانی می شوید، به نکات زیر توجه کنید.علل ثانویه ای که می تواند منجر به بروز این حالت شود، از جمله داروهای خود را بررسی کنید. می توانید به پزشک برای معاینه کامل و رد علل ثانویه و یا احتمال جایگزین کردن داروی مشابه با دارویی که عامل حملات گرفتگی عضلانی است، مراجعه کنید.ورزش های کششی انجام دهید: انجام مداوم ورزش های کششی در اغلب افراد توانسته از تعداد حملات و یا شدت گرفتگی عضله بکاهد. ورزش های کششی عضله را به مدت 5 دقیقه و سه بار در شبانه روز انجام دهید. آخرین تمرین کششی را پیش از رفتن به رختخواب انجام ندهید. به منظور انجام حرکات کششی، مطابق شکل 60 تا 90 سانتی متر از دیوار فاصله بگیرید. در حالیکه کف پاها کاملا روی زمین قرار دارد، خود را به سمت جلو و روی دیوار تکیه دهید. در این حال بایستی احساس کشش در عضلات پشت ساق پا داشته باشید. این حالت را تا حدی که می توانید تحمل کنید نگه دارید. می توانید به تدریج و با تمرین آن را به 5 دقیقه برسانید. توجه کنید که این حرکت را 3 بار در شبانه روز انجام دهید. این تمرین را به مدت 4 هفته ادامه دهید. برخی افراد با بهبود حملات گرفتگی عضلانی، انجام این تمرین را رها می کنند. این افراد حتی پس از ترک تمرینات اعتقاد دارند که تعداد دفعات و شدت حملات گرفتگی عضلانی، نسبت به گذشته بطور چشمگیری کاهش یافته است.

وضعیت پاها هنگاهی که در رختخواب استراحت می کنید:

چنانچه عادت دارید به پشت بخوابید، بالشتی زیر پاهای خود قرار دهید.چنانچه عادت دارید به شکم بخوابید می توانید پاها را از لبه تخت آویزان کنید. البته ابتدا روی زمین پتو پهن کنید تا برخورد انگشتان پا به زمین در خواب شما اختلال ایجاد نکند.

مصرف داروی کینین، قبل از مصرف عوارض آن را بدانید

برخی از افراد به منظور کاهش شدت و دفعات حملات انقباض عضلانی، شب قبل از خواب یک قرص کینین استفاده می کنند. البته مصرف کینین در زنان باردار ، افرادی که آنمی همولیتیک، نوریت اپتیک و یا فاویسم دارند، ممنوع می باشد.احتمال عوارض جانبی کینین در دوز یک بار در شبانه روز کم می باشد هرچند که در برخی افراد عوارض جدی از  ایجاد می کند و حتی می تواند کشنده باشد. بهتر است راهنمای عوارض کینین در جعبه دارو را به دقت مطالعه کنید. حداقل زمان مصرف دارو 4 تا 6 هفته و حداکثر 3 ماه می باشد.

منبع:myhealth.ir

گرفتگی عضلات پا

عوارض چشمی تلویزیون های تازه وارد

عوارض چشمی تلویزیون های تازه وارد

عوارض چشمی,بیماری عوارض چشمی,عوارض چشمی در بارداری,علائم عوارض چشمی,درمان عوارض چشمی,درمان عوارض چشمی با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان عوارض چشمی,عوارض چشمی را چگونه درمان کنیم,عوارض چشمی در کودکان,عوارض چشمی در بزرگسالان,عوارض چشمی در نوزادان,عوارض چشمی در بهار,عوارض چشمی در تابستان,عوارض چشمی در پاییز,عوارض چشمی در زمستان,آشنایی با عوارض چشمی,همه چیز در مورد عوارض چشمی,عوارض چشمی واگیردار است,عوارض چشمی و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان عوارض چشمی

 

عوارض چشمی تلویزیون های تازه وارد

 

به گزارش بی اس ام اس نکته ای که درباره این تلویزیون های جدید باید به آن توجه کرد، این است که ابزار استفاده از این تلویزیون ها، به ویژه عینک های مخصوص مانند عینک های آفتابی باید استاندارد باشند و در صورتی که شیشه های آنها دچار ایراد شود، فردی که چشم سالمی هم دارد، دچار مشکل دید خواهد شد…از آنجا که تلویزیون سه بعدی تکنولوژی جدیدی است، ابتدا باید آموزشی صحیح به مردم داده شود تا فاصله صحیح تماشای تلویزیون در زمان استفاده رعایت شود.

عوارض چشمی تلویزیون های تازه وارد

نگاه کردن طولانی مدت به تلویزیون های سه بعدی می تواند برای چشم خسته کننده باشد و سبب سردرد و سرگیجه شود. این موضوع به ویژه در کودکان اهمیت بیشتری پیدا می کند. آسیبی که می تواند به چشم کودکان وارد شود (از آنجا که چشم هایی در حال تکامل دارند) بسیار بیشتر است؛ هرچند که بعد از ۲۵ سالگی، این عوارض کاهش می یابند. به هر حال، هر نوع استفاده نادرست از تلویزیون های سه بعدی در کودکان می تواند سبب ناراحتی های چشمی، آستیگمات شدن و حتی حساسیت چشمی، پلک زدن های دایمی و قرمزی چشم ها شود.

روزنامه سلامت

عوارض چشمی تلویزیون های تازه وارد

کاخ آپادانای شوش+تاریخچه وعکس

کاخ آپادانای شوش+تاریخچه وعکس

کاخ آپادانا شوش،معماری کاخ آپادانا شوش،پلان کاخ آپادانا شوش،آدرس کاخ آپادانا شوش

در شوش محل تاریخی زیبای به نام کاخ آپادانا قرار دارد.

جالب است بدانید که کاخ آپادانای شوش قصر زمستانی شاهان هخامنشی بوده‌است که در زمستان به این محل عظیمت می کرده اند. لازم به ذکر است که این کاخ به دستور داریوش بزرگ پادشاه هخامنشی در حدود سال‌های ۵۱۵_۵۲۱ پیش از میلاد در شوش روی آثار و بقایای عیلامی ساخته شده است. در واقع دیوارهای کاخ از خشت و ستون‌های آن از جنس سنگ است.

کاخ آپادانای شوش،تاریخچه کاخ آپادانای شوش

لازم به ذکر است که کاخ داریوش واحدهای مختلفی از جمله تالار بار عام، حرم‌سرا، دروازه و کاخ پذیرایی و همچنین سه حیاط مرکزی را شامل می شود. البته دیوارهای داخلی کاخ با آجر لعابدار منقوش با طرح‌های سپاه جاویدان، شیر بالدار و نقش گل نیلوفر آبی تزیین شده اند که بقایای به‌جای‌ماندهٔ آنها در موزه‌های خارجی و داخلی نگهداری می‌گردند.به یاد داشته باشید که مساحت تالار یا کاخ آپادانا ۱۰۴۳۴ متر است. البته این کاخ که بارگاه یا آپادانه نامیده شده توسط اردشیر دوم تجدید بنا گشته است. در واقع طرح کاخ بنایی کوشک مانند با ۳ ایوان ستوندار در جبهه شمالی ، شرقی و غربی آن است. لازم به ذکر است که تالار مرکزی با ابعاد ۵۸ در ۵۸ متر است و دارای ۳۶ ستون می باشد. قابل ذکر است که ارتفاع ستونها حدودا ۲۰ متر است و با ستون های کله گاوی شکل بنا شده است. البته ایوان ها هر کدام دارای دو ردیف ستون ۶ تایی می باشند.

کاخ آپادانای شوش،تاریخچه کاخ آپادانای شوش

قابل ذکر است که از کلیه مجموعه کاخ ۱۱۰ اتاق و تالار مکشوف گردیده است. در واقع شش حیاط که سه تای آنها بسیار بزرگ دور یک محور شرقی و غربی قرار گرفته اند، در داخل مجموعه کاخ ها موجود بوده اند که به وسیله یک راهروی بزرگ به بخش شمالی مربوط می شده است. بدنیست بدانید که سه حیاط کوچکتر در بخش شمالی مجموعه کاخ قرار داشته اند. التبه اتاق ها و ساختمان های مختلف کاخ به وسیله این حیاط ها روشنایی گرفته و تهویه می شدند.

کاخ آپادانای شوش،تاریخچه کاخ آپادانای شوش

لازم به ذکر است که در سال ۱۸۸۰ میلادی، یک گروه از باستان شناسان فرانسوی این کاخ را از دل خاک بیرون کشیدند و ستون‌ها و سرستون‌های کاخ را با اره بریدند و به فرانسه منتقل نموده اند و امروزه در شوش، فقط چند زیرستون وجود دارد و کاخ به شکل سابقش وجود ندارد. البته بیش‌تر اشیا خارج شده، اکنون در موزه لوور نگهداری می‌ گردند.

کاخ آپادانای شوش،تاریخچه کاخ آپادانای شوش

ژان دیولافوا در کتاب خاطراتش می‌نویسد اینچنین: دیروز گاو سنگی بزرگی را که در روزهای اخیر پیدا شده‌است با تاسف تماشا می‌کردم، در حدود دوازده هزار کیلو وزن دارد! تکان دادن چنین تودهٔ عظیمی غیر ممکنمی باشد. بالاخره نتوانستم به خشم خود مسلط شوم، پتکی بدست گرفتم و بجان حیوان سنگی افتادم. ضرباتی وحشیانه به‌او زدم. سر ستون در نتیجه ضربات پتک مثل میوهٔ رسیده از هم شکافته شد.

کاخ آپادانای شوش+تاریخچه وعکس

مطالب مرتبط:

ارگ کریم خان

عمارت کلاه فرنگی شیراز

عمارت شاپوری

شمس العماره

بیماری های تیروئید و انواع آن

بیماری های تیروئید و انواع آن

بیماری های تیروئید,بیماری بیماری های تیروئید,بیماری های تیروئید در بارداری,علائم بیماری های تیروئید,درمان بیماری های تیروئید,درمان بیماری های تیروئید با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان بیماری های تیروئید,بیماری های تیروئید را چگونه درمان کنیم,بیماری های تیروئید در کودکان,بیماری های تیروئید در بزرگسالان,بیماری های تیروئید در نوزادان,بیماری های تیروئید در بهار,بیماری های تیروئید در تابستان,بیماری های تیروئید در پاییز,بیماری های تیروئید در زمستان,آشنایی با بیماری های تیروئید,همه چیز در مورد بیماری های تیروئید,بیماری های تیروئید واگیردار است,بیماری های تیروئید و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان بیماری های تیروئید

بیماری های تیروئید و انواع آنتیروئید چیست؟

به گزارش بی اس ام اس : تیروئید یک غده ی کوچک است که شبیه یک پروانه است و در قسمت تحتانی گردن واقع شده است. کار این غده این است که هورمون ترشح کند. هورمونهای تیروئید انرژی را به سلولهای بدن منتقل می‌کنند .

چه بیماریهایی تیروئید را تحت تاثیر قرار می‌دهند؟

شایعترین مشکلاتی که تیروئید را تحت تاثیر می‌دهند شامل این موارد هستند:

* کم کاری تیروئید ( هایپوتیروئیدی )

* پرکاری تیروئید ( هایپرتیروئیدی )

* بزرگی غده ی تیروئید ( گواتر )

* توده های تیروئید

* سرطان تیروئید

*التهاب تیروئید ( تیروئیدیت )

کم کاری تیروئید:

وقتی غده ی تیروئید کمتر از حد طبیعی فعالیت کند، یا از بدو تولد ناقص شکل گرفته باشد، یا به وسیله جراحی کل تیروئید یا قسمتی از آن برداشته شده باشد، و یا ید کافی در رژیم غذایی موجود نباشد دیگر نمی‌تواند هورمون کافی تولید کند و به این حالت کم کاری تیروئید گفته می‌شود. یکی از شایعترین علل کم کاری تیروئید یک بیماری خود ایمنی است که به آن بیماری هاشیموتو گفته می‌شود. در این بیماری به تدریج پادتن‌هایی بر علیه تیروئید ساخته می‌شود که تیروئید را تخریب می‌کند و توانایی تولید هورمون را از بین می‌برد.علائم کم کاری تیروئید معمولا در اثر کاهش متابولیسم بدن ایجاد می‌شود و ممکن است شامل خستگی، افزایش وزن و افسردگی باشد.

بیماری های تیروئید و انواع آن

علائم کم کاری تیروئید:

* خستگی و فرسودگی

* کندی حرکات و تنبل شدن

* مشکل در تمرکز و فعالیتهای مغزی

*افزایش وزن بدون علت مشخص

*پوست خشک خشن و خارش دار

*خشک شدن، خشن شدن و نازک شدن موها

*احساس سرما مخصوصا در انتهای دست و پا

*یبوست

*گرفتگی عضلانی

*افزایش تعداد و میزان خونریزی ماهیانه

*ناباروری و یا سقط جنین

بیماری های تیروئید و انواع آن

پرکاری تیروئید:

وقتی تیروئید بیش از اندازه فعالیت کند و هورمون زیادی تولید کند گفته می‌شود که فرد مبتلا به پرکاری تیروئید می‌باشد. شایعترین علت پرکاری تیروئید یک بیماری خود ایمنی به نام بیماری گریوز است که در آن بر علیه تیروئید پادتن ساخته می‌شود که موجب می‌شود سرعت تولید هورمون افزایش یابد.

علائم پرکاری تیروئید:

*عصبی شدن

*تحریک پذیری

*افزایش تعریق

*نازک شدن پوست

*نازک و شکننده شدن موها

*ضعف عضلانی مخصوصا در بالای بازو و رانها

*لرزش دستها

*اضطراب و اختلال حواس

*بی خوابی

*تپش قلب

*افزایش حرکات روده

*کاهش وزن علیرغم افزایش اشتها

*کم شدن تعداد و میزان خونریزی ماهیانه

بیماری خود ایمنی تیروئید:

بیشتر اختلالات تیروئید مانند پرکاری یا کم کاری تیروئید مربوط به بیماریهای خود ایمنی است. در بیماری خود ایمنی شرایطی ایجاد می‌شود که بدن توانایی خود در تشخیص بین بافتهای بدن با باکتریها، ویروسها و سایر عوامل بیماریزا را از دست می‌دهد. به همین دلیل سیستم ایمنی بر علیه این بافتها پادتن می‌سازد و اشتباها به این بافتها حمله می‌کند. در این بیماریها پادتنی که علیه تیروئید ساخته می‌شود موجب تخریب تدریجی تیروئید می‌شود و کم کاری تیروئید ایجاد می‌کند و یا موجب می‌شود تا بیش از حد فعال شود و پرکاری تیروئید ایجاد شود.

بیماری های تیروئید و انواع آن

گواتر و توده های تیروئید:

برخی اوقات غده ی تیروئید بزرگ می‌شود. ممکن است این حالت در اثر بیماری هاشیموتو، گریوز، یا در اثر کمبود ید یا عدم تعادل هورمونهای تیروئید ایجاد شود. به بزرگی تیروئید گواتر گفته می‌شود.ممکن است در برخی موارد توده های نرم یا سفت، برجستگی، کیست و یا تومور سرطانی ایجاد شود.درصد کمی ‌از برجستگیها و توده های تیروئیدی ممکن است سرطانی باشند. سرطان تیروئید نادر است ولی میزان آن رو به افزایش است.

التهاب تیروئید:

ممکن است غده ی تیروئید در اثر تاثیر باکتریها یا ویروسها ملتهب شود و تیروئیدیت ایجاد شود.

بیماری های تیروئید و انواع آن

درمان:

درمان بیماریهای تیروئیدی بستگی به نوع بیماری و شدت آن دارد. درمان دارویی در درمان بسیاری از بیماران نقش مهمی‌دارند. در کم کاری تیروئید بسته به علت آن ممکن است هورمون تیروئید به صورت دارو تجویز شود. در پرکاری تیروئید از روشهای مختلفی میزان هورمون زیادی کاهش داده می‌شود. درمانهایی برای التهاب تیروئید و بیماریهای خود ایمنی وجود دارند.برای درمان سرطان تیروئید معمولا جراحی به کار می‌رود. همچنین جراحی در درمان برخی از موارد گواتر یا بزرگ شدن تیروئید، توده های تیروئیدی و در موارد نادری از پرکاری تیروئید به کار می‌رود.

بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل

“بهبود رتبه در گوگل” مهمترین دغدغه همه وبمستران است

بهبود رتبه گوگل با راههای زیادی میسر می شود

سئو علمی است که به بهبود رتبه سایت در گوگل می پردازد

با خواندن این مطلب اطلاعاتی در زمینه بهبود رتبه گوگل در اختیار شما عزیزان می گذاریم

بهبود رتبه گوگل

بهبود رتبه گوگل برای همه میسر است

    این روزها واژه سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو در دارندگان سایت بسیار رایج شده است. بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می‌دانند و فکر می‌کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ولی موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس‌های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می‌تواند بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این‌کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یکبار انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب‌ترین فرد برای انجام این‌کار مدیر همان سایت است.

آیا می دانید SEO چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دید گوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به  بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است و این یک کار عاقلانه است

بهبود رتبه سایت در گوگل

بهبود رتبه سایت در گوگل چگونه ممکن است

آیا می دانید چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به‌دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می‌پردازند. حال چرا در مباحث بهینه‌سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می‌شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می‌شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

آشنایی با نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همانطور که می‌دانید برای دیده‌ شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می‌توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.

بهبود رتبه در گوگل

بهبود رتبه در گوگل

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه‌سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می‌شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی‌هایی که در سال 2010 توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از 5 درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود 45 درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر 100 جستجوگر 45 نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر 5 نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، 9 برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

دانش اینکه بهینه‌سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

بهینه‌سازی سایت عموما به دو بخش عمده تقسیم می‌شود.

1. تغییرات داخل سایت یا بهینه‌سازی صفحات سایت

2. بهینه‌سازی در خارج از سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می‌دهیم. بهینه‌سازی خارج از سایت با ایجاد لینک‌های با ارزش از سایت‌های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می‌شود که خود مبحث بسیار گسترده‌ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور حرفه‌ای بر بهینه‌سازی سایتشان کار نمی‌کنند و در بسیاری از کلیدواژه‌ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه‌سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به‌اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل‌توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می‌شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می‌توانیم به بهینه‌سازی در خارج از سایت یا همان لینک‌سازی بپردازیم. البته در بهینه‌سازی حرفه‌ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

چگونگی بهبود رتبه گوگل

چگونگی بهبود رتبه گوگل

انتخاب کلیدواژه مناسب برای بهبود رتبه در گوگل

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلید واژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند.  البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.

راه های بهبود رتبه گوگل

راه های بهبود رتبه گوگل

با استفاده از این ابزار می‌توانیم کلیدواژه‌های متداول‌تر را انتخاب کنیم. اگر واقع‌بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یک‌سوم جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه‌ انتخابی ما در ماه 1000 بار جستجو می‌شود، در حالت رویایی شاید حدود 300 بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژه‌ای ارزش بهینه‌سازی ندارد و بهتر است به‌دنبال واژه‌های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده‌هزار بار جستجو می‌شوند.برای یافتن بهترین کلیدواژه‌های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه‌مندی‌ها و مشکلات آنها به‌اندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه‌های شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه‌های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان‌تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می‌شویم.پس از انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر باید این کلیدواژه‌ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب‌شده می‌پردازیم.اصولا برای بهبود رتبه گوگل سراغ روشهای هزینه بر نروید

کاهو و خواص آن

کاهو و خواص آن

کاهو در بارداری،کاهو چینی،کاهو سکنجبین،کاهو پیچ،کاهو فرانسوی

در واقع می توان گفت که کاهو از سبزی های بسیار مفیدی است که علاوه بر خواص درمانی، مصرف غذایی نیز دارد و در میان سبزی ها، تاریخی کهن داردو بسیار برای

بدن مفید است .بهتر است بدانید که کاهو یکی از قدیمی ترین سبزیجات در دنیا است که منشاء آن در هندوستان و آسیای مرکزی وجود دارد. گفتنی است که کاهو

طبق مدارکی که بدست آمده از شش قرن قبل از میلاد در ایران مصرف می شده است و یک قرن قبل از میلاد به روم راه پیدا کرده است و غذای مهمی برای رومیان به

شمار می رفته است .لازم است بدانید که کاهو گیاهی است یک ساله که دارای برگ های پهن و دراز و سبز ، با طعم کمی شیرین می باشد.و برای مصارف خانگی و

در سالاد بیشتر استفاده می گردد و خواص فراوانی دارد.

کاهو ،خواص کاهو
جالب ست بداید که انواع مختلف کاهو که در حال حاضر در آمریکا کشت می گردد حدود 16 نوع می باشد که در تمام طول سال وجود دارد.

روی هم رفته دو دسته کاهو وجود دارد:

1- کاهوی پرورشی و اهلی که در سالاد استفاده می گردد که کاهوی گرد HEAD LETTUCE و کاهوی ایرانی ROMAINE LETTUCE از انواع با اهمیت آن است. کاهوی

ایرانی از نظر مواد غذایی از کاهوی گرد بهتر می باشد. لازم به ذکر است  که کاهوی گرد ارزش غذایی چندانی ندارد، زیرا دارای مقدر زیادی الیاف است که تولید گاز و

نفخ در معده می کند و نفاخ می باشد.

کاهو ،خواص کاهو

فواید کاهو برای سلامتی بدن را بشناسید:

جالب است بدانید که کاهو از نظر طب قدیم ایران سرد و مرطوب می باشد. دانشمندان علم تغذیه و گیاه شناسی برای کاهو خواص متعددی را بیان نموده اند که در زیر

به تعدادی از آنها می پردازیم:

بهتر است بدانید که کاهو، یک داروی تسکین دهنده و آرام بخش طبیعی می باشد زیرا شامل مقدار کمی از یک ماده ی شیمیایی به نام لاکتوسین است که وقتی به

مقدار زیاد مصرف گردد، باعث سستی در بدن می گردد.

کاهو ،خواص کاهو
لازم به ذکر است که کاهو خون را صاف و تمیز می کند.

بنابراین امام صادق (ع) فرمود: کاهو بخورید، زیرا خون را صاف می کند.

بهتر است بدانید که کاهو به خصوص نوعی از آن که دارای برگ های زرد می باشد، غذایی زودهضم است و خواب آرامی را به دنبال خواهد داشت از این رو رسول

خدا(ص) فرمود: کاهو، خواب آور و برای هضم غذابسیار مفید و مو ثر می باشد.

امام رضا (ع) فرمو دند: تا می توانید کاهو بخورید ، زیرا کاهو رقت خون را از بین می برد و بهتر از سایر سبزی ها، خون را تصفیه می نماید.

کاهو ،خواص کاهو

این سبزی خوشمزه را با شربت سنکجین میل بفرمایید.

کاهو و خواص آن

خیار

گوجه

هویج