مای هندزفزی

وبلاگی برای نسل جوان

مای هندزفزی

وبلاگی برای نسل جوان

التهاب کولون یا اختصارات IBD

التهاب کولون یا اختصارات IBD


واژه "بیماری التهابی روده" (IBD) یک بیماری التهابی روده (IBD) است که بر روی روده تاثیر می گذارد. شایع است که التهاب روده نوعی از بیماری های خودایمنی است، اما تحقیقات نشان می دهد که التهاب مزمن روده ممکن است به علت حمله به سیستم ایمنی بدن خود، اما به دلیل حمله به ویروس ها و باکتری های بی ضرر و یا مواد غذایی در روده ها التهاب و آسیب روده بعدی.التهاب روده بزرگکولیت اولسراتیو (UC) و بیماری کرون دو بیماری جدی از بیماری التهابی روده، التهاب روده است. کولیت زخمی محدود به عقبگرد یا روده بزرگ است. اما بیماری کرون می تواند هر بخشی از دستگاه گوارش را از دهان تا انتهای آن وارد کند، هرچند که معمولا شامل پایان روده کوچک، روده بزرگ یا هر دو می شود. اگر IBD دارید، می دانید که این بیماری معمولا با شدت و ضعف دوره ای همراه است. وقتی التهاب شدید، بیماری فعال است و علائم ظاهر می شود. وقتی التهاب ملایم یا التهاب ایجاد می شود، فرد علائم ندارد و گفته می شود که این بیماری خاموش بوده است.علت التهاب روده بزرگ

Image result for ‫التهاب روده‬‎


التهاب روده نامشخص است. برخی از عوامل یا ترکیبی از آنها (باکتری ها، ویروس ها، آنتی بادی ها) سیستم ایمنی را فعال می کنند تا یک واکنش التهابی در سیستم گوارش ایجاد شود. تحقیقات اخیر ترکیبی از عوامل مانند ارث، ژن ها و / یا عوامل محیطی را در شروع التهاب روده موثر است. همچنین ممکن است که بافت بدن خود باعث این واکنش خودکارآمدی شود. علت هر کدام از علل التهاب روده، واکنش های التهابی غیر کنترل شده ادامه می یابد و به دیواره روده آسیب می رساند؛ این بیماری باعث اسهال و درد شکم می شود.



مشکلات التهاب روده بزرگالتهاب روده می تواند به مشکلات جدی سلامت روده منجر شود: خونریزی فراوان از زخم های روده؛ سوراخ شدن یا پارگی روده؛ انسداد روده و روده ای که در بیماری کرون دیده می شود؛ فیستول (کانال) خروجی غیر طبیعی) و بیماری های اطراف آن (بیماری هایی که بر بافت اطراف آنزیم تاثیر می گذارد)؛ این در بیماری کرون بیشتر از کولیت زخمی است. یک روده وریدی سمی (مگاکولون سمی) است که با انقباض بیش از حد روده مشخص می شود که می تواند زندگی فرد را تهدید کند. این بیماری در کولیت زخمی شایع تر از بیماری کرون است. سوء تغذیه بیماری روده التهابی، به ویژه کولیت اولسراتیو، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را افزایش می دهد. IBD همچنین می تواند بر سایر اعضای بدن تأثیر بگذارد. برای مثال، فرد مبتلا به بیماری التهابی روده ممکن است التهاب مفصلی (آرتریت)، مشکلات پوستی، التهاب چشم، اختلالات کلیوی و کبدی یا از دست دادن بافت استخوانی داشته باشد. مشکلات دشوار، چشم و پوست اغلب در کنار یکدیگر رخ می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.